Jumaat, 15 Disember 2017

Punca jeragat di wajah

Apa sebenarnya jeragat?
.
.
Ringkasnya jeragat ialah tompokan tompokan hitam diwajah. ianya terjadi akibat pengumpulan sel sel kulit yang mati dan pembentukan minyak di liang liang muka. Selalunya hinggap dibahagian hidung,dahi, pipi dan dagu.
.
Jom kita tengok apa punca2 jeragat. Bila dah tahu punca, barulah senang nak solve problem kan?

4 PUNCA JERAGAT

1. Sinaran UV daripada matahari.
Sinaran ini akan tembus ke dalam kulit muka seterusnya menyebabkan kulit wajah bertindak menghasilkan pigment hitam (jeragat) yang berfungsi untuk mengelakkan sinaran uv itu tembus kedalam kulit lebih dalam sehingga boleh menyebabkan kanser kulit. Mengikut kajian antarabangsa, sinaran uv juga terhasil daripada lampu kalimantang.
.
Majoriti wanita mendapat jeragat hasil daripada terdedah kepada lampu kalimantang di pejabat dan rumah. Sebab tu kita wajib pakai any sun protection kalau kuar rumah. duduk dalam rumah pun kena pakai juga tau 

2. Stress
Faktor tekanan ditempat kerja mahupun dirumah juga menjadi faktor terbesar dalam terhasilnya jeragat. Ini disebabkan oleh kadar RADIKAL BEBAS didalam badan semakin meningkat apabila seseorang itu tertekan. Radikal bebas menjadi penyebab utama dari dalam badan sehingga menyebabkan terjadinya jeragat degil dan hitam diwajah.
.
Radikal bebas akan membuat kulit wajah berinteraksi sehingga terhasilnya tompokan tompokan yang hitam dan gelap. Konklusinya, lagi tinggi kadar tekanan anda, lagi banyak jeragat anda akan muncul.
.
3. Persekitaran tercemar.
Persekitaran kita sekarang sangat tinggi kadar pencemarannya. perkara ini boleh menyebabkan badan menghirup udara yang kotor.
.
Udara tercemar ini akan meningkatkan kadar RADIKAL BEBAS dalam badan yang merupakan faktor terbesar menyebabkan masalah jeragat.

4. Tersalah pakai produk.
Ini adalah salah satu perkara yang sering terjadi. Niat dihati nak pulihkan jeragat, tapi akibat produk mengandungi bahan merbahaya seperti merkuri, lain pulak dah jadinya.

Tolong berhati hati dalam pemilihan sapuan dari luar. Kerana andai tersalah pakai produk, kulit lapisan luar akan jadi sangat nipis dan sangat sensitif pada sinaran uv.
.
Yg paling best...Niqrees Hydrogel yg super best utk merawat masalah jeragat. Jeragat pudar seawal 3 hari pengguna.
.
Testimoni Niqrees Hydrogel



#NiqreesHydrogel #TestimoniNiqreesHydrogel #NiqreesHydrogelMelaka #MamaQDShoppe

Mama QD
SMS/Whatsapp 019 727 0181
FB Page : Mama QD Shoppe
IG : @mamaqdshoppe
http://mamaqdshop.blogspot.my/

Tiada ulasan: